IP Man Maraton.


Hejsan alla glada!

Igår hade jag filmkväll med me, myself and I.

Det är det bästa som finns för att då är det ingen som fiser och man måste gå öppna fönstret eller något liknande.

Jag såg på IP Man filmerna.

Dom är 3 stycken men den 3:e filmen borde egentligen vara den 1a filmen för att den handlar lite mer om hur han blev IP Man osv.

Nu tänker ni "Vad fan babblar han om?!"

Jo kära vänner. Det jag babblar om är en film som är verklighetsbaserad och handlar om mannen som utövade Kung fu stilen "Wing Chun" som gjorde Bruce Lee till den han var.

Följ med här nedan!





Innan ni ser på trailern så ska jag tala om för er att jag hade ett "Kina Tema" där jag lagade vårrullar med ris och sötsur sås.
 (ja, de jag som har lagat det som är på bilden. Jag är inte så dum som jag ser ut o vara!)

Jag skrek "Watahhh!" och "Haiiiaaa!" medan jag stog och lagade maten.
Min kusin trodde att jag befann mig på förlossningsavdelningen :/





Här ovan ser ni trailern till IP Man 1 filmen.

Han var Bruce Lees tränare och idag är det IP Mans son som har vidare utvecklat "Wing Chun" stilen.
Idag är det ca 2 miljoner som utövar Wing Chun stilen i världen.

Filmen handlar inte om hur han blev Bruce Lees tränare eller något sådant.

Den handlar om hur läget var i Kina under 30-talet samt hur dom hade det och vad den riktige IP Man fick gå igenom för att bli den han blev. Mycket bra film! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahaha din blogg, ah! Så skön!

2011-07-26 @ 10:15:14
Postat av: Jack Georgis

Tack! :)

2011-07-27 @ 16:58:57
URL: http://jackgeorgis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0