SYRIANSKA FC! <3


Hej snuttegurkorna!


Dagen började med att jag skulle övertala min Pappa om att låta mig åka till Södertälje och se matchen mellan Syrianska FC och IFK Norrköping.

Jag: "- baba, jag ska till Södertälje"

Pappa: "- va? vad ska jora i Sodarteljä?!"

Jag: "- vi ska se på match mellan Syrianska och IFK Norrköping!"

Pappa: "- Men varfor? de inte bro vedar de rignigt."

Jag: "Men baba de fri Entrè till matchen och alla ska dit!"

Pappa: "- Fri Entrè?! Jog forstor inte varfor do er fortfarande hemma?! goo min son goo!"


Vi var på matchen och det var proppat med folk, väldigt kul att se och matchen var bra men domaren var lite orättvis men vi fick straff till slut och Ijeh satte den. Sedan gjorde Nahir Oyal mål i sista match minuten.

Vinst med 2-0 var inte fel och 3 poäng från Allsvensk plats är inte heller fel! :D






Fredrik och jag firade segern på vägen hem till Norrköping! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0