Expert på Expert!



Hallå där kissemissarna!


Dagen började som en helt vanlig dag, dåligt med andra ord! Lillebror hade vaknat och dragit igång Disney Channel på högsta volym.

Sedan blir jag väckt av min lillasyster som vill att jag ska låsa dörren för hon ska till skolan, sen säger hon "ojj, jag kan ju låsa dörren själv?!" och där står jag som sylvester stallone från Rocky 6 (helt borta).

Jag vaknar upp några timmar senare...på golvet.

Jag tänkte "wiihuu! Äntligen så har jag förlorat oskulden!", men icke sa nicke.

Jag var ensam hemma och min kompis hade hört av sig om jag ville hänga med honom till stan för att han ska köpa en ny mobiltelefon.


Vi kommer in där på Expert och vi ångrade att vi frågade försäljaren om hjälp.

"Hej, jag undrar om du kan ge oss lite tips om en bra mobil?" så var våran fråga.

....30 minuter senare.


"...Min kompis är från Pakistan och han är religiös och vi satt där en hemmakväll och så sa jag "visste du om att Koranen finns som applikation till Iphone?" och det tyckte han var jätte coolt så Idag har han en Iphone"


Han skulle fortsätta men jag orkade höra på hans historier så jag avbröt honom och sa "Okej? så Koranen ingår vid alla köp av dessa mobiltelefoner?" 

Då svarade han "Nej, men det går att tanka hem en Koran till mobilen om så önskas?"

Jag sa "Okej, men vi är inte muslimer och vi behöver ingen Koran? Så har du någon bra mobil du kan tipsa om?"

Då svarar han "Javisst!, vi har den här *visar oss en mobil som ser ut att ha tillverkats av Mcgyver...2 glasspinnar, gummisnodd och en cykelampa* den fungerar bra om man ska ringa eller smsa"

Jag orkade inte mer så jag stoppade in handen i fickan samtidigt som jag sa "Jaha men va bra, för jag råkar ha en pocket Bibel i fickan, du råkar väl inte vilja ha den?" 

Då svarar försäljaren "Va? Nej? Vad ska jag med en Bibel till?" så då svarar jag snabbt "Nej precis! Så vad ska jag med Koranen till?!"

Det blev tyst i Expert butiken och vi  kunde lugnt och smidigt gå ut från butiken :P






Det här var mobilen..."mobilen" han visade oss. 

Antar att Mcgyver ringde till Expert och bad dom att lämna tillbaka hans mobil efteråt? :P





 

 


Kommentarer
Postat av: hej

Ni liknar ju båda två terrorister...inte undra på. Tycker mest synd om butiksbiträdet !

2010-09-30 @ 02:05:18
Postat av: Jack Georgis

Haha! Joo vi kanske borde tänka på vår klädsel innan :P

2010-09-30 @ 12:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0