Teckenspråk...


Hej allesammans!


Jag var påväg till ett möte idag och påvägen dit ser jag ett gäng som står vid spårvagnshållplatsen o viftar till varandra.

Jag tänkte "Ohh nej, nu är de italienska turisterna i stan!" men så vare inte.

Det visade sig att det var ett gäng döva människor som stog och lirade teckenspråk med varandra och dom såg så glada ut och jag kände "man kanske ska gå in och vifta med dom?" men jag vågade inte för jag har fått den bilden om att döva människor kan bli rätt så aggresiva. 

Det såg kul ut iallafall, och dom verkade ha kul för det såg ut som någon slags symfoni orkester.

En gubbe viftade med händerna och dom andra var lite "charader" aktiga av sig.

Jag tror nog att dom snackade skit om mig för dom typ fnittra efter att jag gick förbi!

Dom sa/tecknade/dirigerade typ "kolla den här killen som går förbi, han ser ut som Elvis storebror Tolvis!"

En sak som är lite sådär "humor för döva" är mimning. 

Här nedan ser ni ett klipp på en farbror som gör lite "teckenspråk" av en låt... 






Johann Lipowitz är en mimare som är känd för att mima till olika låtar.

Här ser ni honom mima til Paul Youngs 80 - tals klassiker "That`s my home". 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0