SYRIANSKA FC GOES ALLSVENSKAN 2011!!!


Hej alla underbarigaste underbaringar som underbarar i det underbara Sverige!


Igår blev det klart!

Syrianska FC vann Superettan 2010 och blev därmed klara för Allsvenskan 2011.


Jag var på Väsby - Syrianska matchen igår där Syrianska FC besegrade Väsby United med 0-3.

Det var publik rekord på väsbys hemmaplan det var en sisådär 3600 personer enligt speakern.

Majoriteten på läktarna var Syrianska fans och kanske 5 väsby fans som blev nerdränkta i de röd gula läktarna.

Efter att domaren blåst av matchen så stormades planen som om det var REA på blandfärsen i LIDL.

Syrianska supportrar syntes till från alla olika håll.

Efter matchen var det fest i St: Afrems festlokal i Södertälje.

Det var skapligt trångt i festlokalen vissa säger "blod svett och tårar" men jag säger "parfym, andedräkt och svett" för det var den kombinationen som fanns inne i festlokalen.

Jag fick stå inklämd i en folkmassa för att få se spelarna och tränaren Özkan Melkemichel på scenen.

Framför mig stog en liten pojke, hans huvve stank piss så vettefan om nån gubbe råkade pissa på hans huvve i pissoaren eller inte men jag fick lida i några minuter.

Efter att alla spelare delat med sig av sina ord och fansen skrikit ut sina hejjar ramsor så fick det mig att tänka på Jimmie Åkessons tal på valvakan där alla i publiken skrek "Jimmy Åkesson shalalalal".

Det bjöds på mycket dans och sång inne i lokalen och det var ett härligt firande.

Alla var glada...och svettiga.





TIHE SURYOYE!





Syrianska tränaren Özkan Melkemichel bjöds på en dans innan slutsignalen.



 


Folk säger att Usain Bolt är världens snabbaste man, men sanningen är att Syrianer med rabatt kuponger är ännu snabbare, här ser ni dom storma fotbollsplanen.


Kommentarer
Postat av: Abgar

Forza Arameans!!

2012-04-04 @ 14:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0