Jack goes rekryteringsmässa!


Hej turturduvor!


Jag var på Arbetsförmedlingen idag.

Det var en såndär rekryteringsmässa där företag söker..."söker" folk.

Jag och mina kompisar var där och det gick inte att vara där så speciellt länge för det var som mellandags rean på Jack&Jones.

Folk hoppade omkring och det stank svett och andedräkt, så det var skapligt mysigt där inne.

Efter att ha stått i kö för att få tala med en snubbe som presenterade ett bemanningsföretag så lyckades vi tillslut prata med honom.

Vi frågade honom hur många anställda dom sökte och han svarade "nää asså vi vill bara ha en anställd..."

Då tänkte jag "okej? så vi har köat här för att kriga om en plats i ett bemmanings företag?"

Det var ca 100 pers där inne och bara en kommer att få jobbet.

Finanskrisen är inte över ännu!





Bra att iallafall någon är glad över finanskrisen...




Fredrik Reinfeldt: "Ni kan inte få jobb nänänänä!"


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahha men jackie dåå,, skit i bemanningstjänst, bli elektriker istället.. ett år på komvux sen tjänar du stålarna du behöver för att ha de bra!!

2010-10-14 @ 20:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0