..."Destination"



Hej alla gullepluttar!


Jag satt uppe igår och kollade på en gammal Bruce Lee film och plötsligt kommer pappa in och vill veta vad ordet "Destination" betyder.

Jag förklara för honom att en destination kan vara att han kanske ska flyga från Arlanda till Kina så då blir hans destination Kina.

Pappa: "...Jog vil inte fligar till Kina?".

Jag: "Nej, de behöveru inte göra. Det var bara ett exempel".

För att få Pappa att förstå bättre så sa jag "Ok Pappa, du är i ICA men vill åka till LIDL...då blir din destination LIDL, för de dit du vill åka."

Pappa verkade fatta nu så han gick ut ur rummet.

Jag vaknade av pappas röst imorse.

Hans röst hörs på flera kilometers avstånd.

Jag hör honom säga "so, vilket LIDL butik ligger nermäst er? So jog vit vilken "Destinäshåån" jog sko to..."

Jag låg halvvaken och tänkte "Jag är körd nu...eller nej, jag drömmer".

Pappa kommer in i rummet och säger "Jack, Jack! Jag snackade med ett företag som jag ska till, deras kontor är nära den där LIDL butiken...Destinääshhåån LIDL! hejdå!"


 


Det här är min favorit scen från filmen "Fist of fury" där Bruce Lee slår ner alla den där Japanska dojjon.

Japanerna hade lämnat den där tavlan till Bruce Lees skola där det stog "Asiens sjukaste folk" så bruce lee gick dit för att lämna tillbaka tavlan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0