Första dagen på jobbet :)


Hej alla fina snöpluttar!

Jag har nu börjat mitt nya jobb och jag trivs bra.

Det är ett sköna typer på jobbet, men jag tänkte berätta för er om min första dag.

Första dagen var skapligt pinsam för att min chef frågade mig vad jag hette.

Jag svarade:

"- Jack Georgis".

Då sa han "- Okej, så du är grek eller?"

Jag: "- Nej, jag är syrian."

Han: "- Jaha ok, jag var faktiskt på Kreta förra sommaren så du har det fint i ditt hemland."

Jag: "- Nej, asså jag är inte grek, jag är syrian."

Han: "- Jag har även hört att Kos ska vara ett vackert ställe."

Jag: "- Okej, Men vart är du ifrån då?"

Han: "- Eritrea."

Jag: "- Okej, men Athen är en vacker stad, du har det fint i ditt hemland."

Han: "- Jag är inte grek."

Jag: "- Nej, inte jag heller!"





...På tal om Greker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0