Valborgfest och Tivoli!

Hej hallå allesammans!


Jag är något efterbliven när det gäller "uppdateringar" dvs att jag är lite efter med att få er att följa med in i "Jacks värld" :P


Nåja, nu ska jag berätta om hur farbror Jack firade Valborg!

Det var som så att en kompis från Jönköping hade kommit till nkpg för att fira valborg i världens vackraste stad, Norrköping! *nu ringer det klockor och "hallelujah" röster hörs från alla håll!*

Han hade inte sagt till mig att han skulle komma, för det skulle bli som en "överaskning" men en annan kompis råkade säga det till mig (...efter att jag hotat honom genom att säga att jag ska fisa och skylla på hans andedräkt när vi sitter med några tjejer...)

Jag fick reda på vart våran kompis skulle komma och gick dit innan dom alla hade kommit. Jag gömde mig när de kom och man kunde höra kompisen från jönköping säga "fan asså det är så lugnt när Jack inte är här! för han pratar hela tiden och han är så jobbig!" Jag hör det och ställer mig bakom honom och mina andra kompisar gör *sluta snacka* grimaser till honom men han fortsätter "Jack är en såndär radio som går på solceller för man får aldrig tyst på honom!" och mina kompisar som ger honom rök och ljus signaler och försöker få honom att inse att jag verkligen står bakom honom och lyssnar.

Efter ett tag så märker han att de andra är tysta och inte orkar signalera mer så då säger han "varför är ni så tysta?! man kan fan tro att Jack är bakom mig..." sen vänder han sig om och gissa vem som står där? :P

Valborgs festen var proppad med människor för Shan "the man" Atci lirade stand up och Josef "Sovsäck" Özer sjöng...eller försökte iallafall :P

Dansgolvet var en stor korsning mellan hockey rink (väldigt halt för folk spillde drinkar och det blev en massa pöler överallt, kanske för att tjejerna kissade på sig när dom såg "mammas pojkar" Bobbys ögon?) och bastu +  en stor mängd med blandade andedräkter.

Andedräkterna påminde om Lunch buffèn på Olles Krog i Stockholm, det fanns andedräkter från alla städer och länder! 

Dagen efter festen så ville grabbarna dra en sväng igenom Tivolit på folketspark och det får ni se på bilderna här nere.


 




Här ovan ser ni en bild på mig från Valborgs festen, jag valde att avstå från de flesta danserna och fokusera mig på "leta fru" fasonerna, resultatet blev att jag fick en kram...av en kille som jag inte hade nån jävla aning om vem han var!





Här har vi snubben som snackade bakom min rygg! Raffo aka Dr: Evil!





Här har vi en bild på Mammas Pojkar Bobby och tre tjejkompisar.
Det var många som ville ta kort med Bobby och han visste inte riktigt vilken kamera han skulle bli fotad med.


 

Fadi visar grabbarna vägen till vinsten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0