NEJ, JAG ÄR INTE SERB!


Hej Käraste vänner...vänninor...whatever!


Jag blev skapligt irriterad idag när jag var i biblioteket med min kompis.

Vi skulle skriva ut våra CV:n för att lämna dom till ett företag.

Medan min kompis skriver ut sitt CV så tänkte jag kolla in en bok om Olof Palme.

Plötsligt så är det någon som petar mig på axeln och säger "Jorshekta dig, do vill jobbar svart po pizzaria kanshe?"

Jag vänder mig om och ser en hårig arab! jo jag är hårig, men den här filuren var hårigare!

Jag är chokad och reflex svarar "...jag jobbar inte här!" sen säger han igen "Jog vit, jog vilde frogar om kanske vill jubbä svart po pizzaria?".

Jag tittade på honom och sa "...Jag är utbildad helikopter tekniker så jag söker helst flyg jobb, och jag har släktingar som äger pizzerior och restauranger så jag kan jobba hos dom om jag vill"

Då svarar han "ahaa, de fins monga fron Serbia som egär ristorang" sen ser jag ut som ett frågetecken och svarar "Men jag är inte Serb!" och vad tror ni han svarar?! jo, han säger "-jog hor en kompes han oxxå fron Serbia"

Jag tittar djupt in i hans ögon och säger "Jag är inte Serb!" då svarar han "Okej, do fodd i Sverija?"

Jag svarade "Nej, jag är född i Syrien!".

Han svarar "ahaa, vilken or do kommade till Sverija?"

Med helt röda ögon svarar jag "1991!" och jo! då passar han på att blanda in Balkan kriget och att det var många Serber och Bosnier som immegrerade till Sverige!

Jag orkade inte mer så jag viskskrek (när man viskar samtidigt som man skriker...) "jag är en Syrian från Syrien!" 

Alla runt omkring tittade på mig som om jag hade fisit eller ngt.

Jag orkade inte mer så jag chokade honom genom att snacka arabiska...så nu har han addat mig på Facebook!

Ohhh skjut mig någon! :/




...Vore coolt om Olof Palme kunde hoppa ut ur boken och skrika "Han är inte Serb!" :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0