Helgen!


Hej hallå alla fina tåfisar!

Det var någon vecka sen jag inte skrev något p.ga av att min väns pappa gått bort samma dag som jag fyllde år.

Men jag har haft en kanon helg och tänkte hålla er uppdaterade om vad den tokige Jack Georgis haft för sig!

Jag har gjort följande:

* Bowling i fredags: Jag Fadi och Robert blev krossade i bowling av en tjejkompis.

 Vi tänkte ge henne lite "Handikapp" men det var tydligen vi själva som var handikappet!

*Åkt bil med en tjejkompis: Jag fick skjuts hem av 2 olika tjejkompisar på samma dag.

Den första var på hemvägen från bowlingen och hon som körde hade tydligen svårt att se i mörker, så vi höll på att köra rätt in i en stolpe men sen fick jag agera "levande GPS".

Den andra nära döden upplevelsen eller jag menar den andra skjutsen jag fick var inte bättre den heller, två cyklister korsar vägen och  hon har turk musiken på högsta volym.
 
Cyklisterna har inte hunnit passera över ännu och jag tänkte "Hon stannar nog snart men hon ska styla lite för oss andra i bilen..." och plötsligt sätter hon bromsen i mattan och jag flyger frammåt! Cyklisterna stannade till precis framför bilen och tittade på oss och vi satt och tittade på dom...

*Spelat fotbollsmatch: Efter att ha rökt vatten pipa i nästan 3 veckor i streck så tror jag att man inte har en super bra kondition.

Det var något jag märkte efter att jag sprang 30 meter, men jag lyckades iallafall spela en halvlek!

Matchen slutade 2-2 och alla var glada...

*Utgång: Förra veckan fyllde jag år men vi gjorde inget speciellt så lördagen skulle bli en "celebration".

Vi förfestade hos en tjejkompis som fyller år samma dag som jag och hon hade tydligen inte heller hunnit ha någon födelsedags fest så det var kanon.

Det var mindre kanon att vi inte kände exakt alla tjejer på förfesten, speciellt när jag ska göra bort mig med mina kommentarer.

vi satt i terassen alla vi och det var mörkt.

Alla var tysta, så jag passade på att säga "va vackra alla är!"

Plötsligt hör man någon säga "Jaha, så du tycker att vi är vackrare i mörkret?!" och då tände dom lampan precis efter så jag räddade mitt skinn genom att skrika ut det igen när det blev ljust.

*Spelat "Alias"...eller "Äljäs" som jag kallar det (Äljäs = ut tal på namnet Elias på arabiska) på förfesten:

Alias är ett spel som är nästan motsatsen till charader, man får beskriva ett ord/föremål men inte säga vad det är eller göra någon gest så lagkamraterna ska kunna svara rätt.

Det blev ett fåtal rätt men många konstiga svar också från de olika lagen. Svar som "Kantariner" (kantareller),

"Toffelfoppa" (foppatoffla) och sist men inte minst "Fisk havar" (havsfisk).

Det var "Fisk havar" svaret som fick oss att bli dumförklarade för precis då den ena personen skrek ut "Fisk havar" så sa en i hennes lag "Asså hon menade fiskar i havet", då sa vi alla andra "Naaeee äre sant?!" :P





   Här har ni en bild på "Alias" (Äljäs) spelet :D




...Så såg det ut på förfesten, Nää men det var kul :P




Såhär såg det ut på dansgolvet i Otten i lördags. Stureplans Djs var på besök i Norrköping och bratsen hade vägarna förbi Norrköping, dom bjöd på en "Bratisk dans" som faktiskt såg ut som på bilden typ, såg ut som ett aerobic pass i friskis & svettis på dansgolvet!



Kommentarer
Postat av: marie

HAHAHAHAHHAHHAAAAAA

2010-08-03 @ 02:06:25
Postat av: lydiaa

Hahahahahahahhahahahhahahaaha jack vet du hur länge ja har suttit o skrattat:P de va de roligaste ja har läst hahahah

2010-08-03 @ 12:57:17
Postat av: Jack Georgis

Tack Tjejer! :)

2010-08-03 @ 13:35:31
URL: http://jackgeorgis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0