Augusti Festivalen Nkpg


Hej kära festprissar!


Igår var er käraste farbror Jack på Augusti festivalen i Norrköping.

Augusti festivalen är alltså att Norrköping förvandlas till Gröna Lund/Ullared/Fjortis party.

Jag och några kompisar gick ner mot marknaden för att kolla om det fanns något intressant.

När vi väl promenerar neråt så är det någon som rycker tag i mig och skriker "Ohh men tjeenaa Jack!!" 

Jag tänker "Ta inte min oskuld nu!" men det var inte så farligt, men det skulle kunna bli farligt för han som ryckte tag i mig var en gammal skolkamrat från lågstadiet och han var as packad!

Han bara "Fan Jack, de va inte igår!" och jag svarade "ehh, nej de vare inte..." så jag frågade honom vad han gjorde nu för tiden och han svarade "Asså jag kom ut igår fan, jag har suttit inne i flera år..."

Jag bara "jaha, men va kul att du är ute nu" han bara "Ja fan, vad gör du då?!"

Jag tänkte driva med honom så jag svara "Jag kom hem från Kumla igår..."

Han titta på mig med sina röda ögon och sa "vad gjorde du där?" jag bara "Nää jag satt inne i anstalten i Kumla..." så han blev chokad och sa "Fan, vad åkte du in för?" så jag svarade lite snabbt "Nää jag laddade ner en film..."

  
Mina kompisar orkade inte vänta på mig mer så dom skrek "Kom igen nu Jack vi drar vidare!" precis när dom skrek så såg jag 2 poliser. 

Jag gjorde en snygg avslutning genom att säga "Eyy Fan jag måste dra nu, snutarna är ute efter mig." 

Han bara "Va?! men du är ju frisläppt?!" så jag svarade snabbt "Nää, jag rymde från anstalten Hejdå!"

Han tittade bakom sig och sa "aa fan spring iväg jag distraherar dom!" jag bara "ahh gör så! vi hörs!"

...För övrigt så vare inget speciellt på Augusti festivalen? Men vi ska dit ikväll och kanske köpa något som vi egentligen inte behöver men men :P





...Här ovan ser vi olika regler man ska följa för att undvika att åka in i finkan :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0