En dag med Jack Georgis...och hans far!


Hej alla solglada vänner!


Jag har haft en skapligt jobbig dag idag.

Jag var med pappa för att vi skulle till ett bemmaningsföretag och lämna
in mitt CV för pappa kände en snubbe som är personalchef där.


Det började bra för vi fick tag på rätt snubbe (VDn) och vi skakade hand och jag gav honom mitt CV men precis när vi skulle gå så fick pappa ett samtal och pappa svarade och skrek "HÄÄÄLLOO!" (pappa skriker när han snackar i telefon, han tror att det är en såndär "old school" telefon med 2 muggar som man gör hål i botten och knyter ett snöre mellan dom så man kan höra varandra).

Man hörde att det var mamma för man hörde henne i luren (hon viskar när hon snackar i telefon...eller jag menar SKRIKER!) 

Mamma ville att vi skulle åka till LIDL och köpa lite grejjer.

Vi åker till LIDL och utanför står det ett gäng småbarn som säljer "Majblomman" så dom sa "Hej, vill ni köpa majblomman?" och pappa svarade "Hej hej Majblummä!" ungarna frågade igen "vill du köpa majblomman?" och pappa svarade "Nej Tack so mikke! Vi hor monga blummä hemma".

På vägen hem så tutade pappa och vinkade till folk var 20e sekund! 

Jag frågade pappa om han kände alla dom han hälsar på och han svarade "Nej!" 

så jag sa men varför tutar du för då?

Han svarade "Jog vil testar mina tutar" (han ville kolla att hans tuta fungerar!)  






här har vi "Majblummä" som barnen utanför LIDL sålde




Såhär  kan ett samtal mellan mamma och pappa se ut (nu kanske ni minns "old school" telefonen) 




Abonenten du söker kan inte nås för tillfället... (Old school telefonen is da shit!) :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0