Rinkeby 2009

Hallå där chesseburgaren! Joo det är som såhär att jag är på praktik i sthlm Just nu. Jag jobbar med helikoptrar och flygplan på Bromma flygplats. Så jag bor just nu hos min morbror i Rinkeby. Rinkeby är något speciellt. Häromdagen då jag blev sugen på kebab så stack jag till Rinkebygrillen och beställde en kebabrulle. När jag beställde kebabrullen så får jag frågan "vill du ha med pommes eller mos?" och jag bara "nä asså jag ska inte ha kebabtallrik...jag ska ha en kebabrulle"...han bara "jo jag vet...men vill du ha pommes eller mos i din rulle?"...jag bara "njaa du kan nog lägga ris i kebabrullen?" (försökte vara ironisk) så han bara "asså pommes eller mos?" jag bara "jahapp! jag får väl köra på pommes då?" så tro det eller ej men de va faktiskt POMMES i min kebabrulle! killen drev inte med mig! :O Idag blev jag as förvirrad för jag var med några släktingar i rinkebys konstgräsplan och det var en fotbollsmatch så vi stog bakom ena lagets mål. Plötsligt börjar målvakten ropa åt mig och jag tänkte "fan vill han?!" så jag gick fram till honom (mitt under matchen) och så säger han "eyy du, kom och ställ dej i målet!" och jag bara "vad snackaru om?!" och han bara "här ta mina handskar och här har du min matchtröjja" *han tog av sig* och där stog jag. 167 cm lång och syns knappt i målet. Jag lyckades spela i ca 2 minuter och plötsligt så släppte jag in ett mål! Då blev alla andra i laget arga på mig. Dom känner inte mig och jag känner inte dom. Så jag kom precis hem från sjukhuset, näää de gjorde ja inte alls men jag ville inte stå i mål så jag typ strejka. lämnade målet helt öppet och slängde handksarna och tröjjan i målet. Så en fet gubbe från läktaren hoppade in i målet, och inte blev det bättre för han fick ett skott i magen och började skrika, man kunde tro att vattnet hade gått och att han snart ska föda, men han tvingades avbryta. Livet i Rinkeby är något speciellt men man får nog ta och komma in i det hela. Man får helt enkelt "Komma in i matchen" vilket jag inte gjorde. =P






Jaa så ser en kebabrulle ut, men inte här i Rinekby!




Här är jag när jag släppte in ett mål. "Mina lagkamrater" blev inte arga för att jag släppte in ett mål utan dom blev arga för att jag "råkade" klappa till en medspelare i ansiktet...såg inte att han var i mitt lag för jag kunde inte se något av solen (skyller på vädret) =P 





Här har ni den tjocka gubben som hoppade in i målet efter mig, men han fick avbryta för han fick ont i magen och typ skulle föda....




Han födde en pojke...eller flicka...nåja kan inte säga vad det är men något är det ialla fall? =P



Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHA

2009-06-04 @ 23:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0