Helgen

Hej på er mina små snuttegurkor! Det har varit en både glad och sorglig helg. Det var Valborg i torsdags och jag gjorde inget speciellt. Dagen efter var det Fredag (1 Maj) och då gjorde jag inget heller för allt va stängt typ och palla gå och lyssna på någon socialdemokratisk politiker som ska hålla ett tal om typ "ohh vi ska sänka skatten och vi ska...slänga oss i väggen!". Igår (lördag) var jag på begravning. Det var inte lätt för mig att se på kistan för jag fick se liket några dagar innan begravningen så jag grät en hel del under begravningen. Det var jätte mycket folk och kyrkan var helt proppfull. Efter begravningen åkte jag och såg på derbyt mellan mitt Syrianska (spelar där) och Assyriska. Förvänta mig att det skulle bli värsta kriget på läktaren men det visade sig att jag kom från en begravning och gick till en annan. För Syrianska klacken var helt död Det var en Division 3 match så man kunde inte förvänta sig så mycket. Matchen slutade 0-0 och det var en tuff match men slutade endå rättvist. Det som jag blev glad över var precis innan matchen så höll spelarna upp en skylt där det stog "Två lag, En folkfest, Kärlek & Respekt Förenar Oss!". Det har varit en hel del tjaffs mellan de båda klubbarna även bland folket osv så att det är bra att klubbarna håller ihop. Efter matchen blev jag också glad för då satt vi alla Syrianska och Assyriska spelare och tittade på El Clasico (Real madrid vs Barcelona) och det var sådär småkul för man känner många från Assyriska så det var kul att sitta på Cromwell house och se på fotboll. Idag (söndag) spelade jag match och den slutade 0-0 den också. Det var en jätte seg match och ingen orkade bry sig. För varken vi eller motsåndarna orkade springa efter bollen. Även dommaren orkade inte springa så han stog kvar på mittcirkeln och blåste i visselpipan.




R.I.P. Jan Bazo (1952 - 2009)

Farväl Ammo Jano, må du vila i frid! <3





Syrianska vs Assyriska på Bollspelarens IP i Norrköping




Kommentarer
Postat av: Kristin

ee kilililii förena oss ! grattis.

2009-05-03 @ 22:19:06
URL: http://krestiins.blogg.se/
Postat av: Marii

Aloho mhasele! Må Gud stärka er <3

2009-05-04 @ 23:20:21
URL: http://thesuryoye.blogg.se/
Postat av: Marii

Aloho mhasele! Må Gud stärka er <3

2009-05-04 @ 23:20:47
URL: http://thesuryoye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0