...Daddy goes Idrottsman!

Hallå där kära kebabrullar!


Vi satt hemma i vardags rummet. Jag pappa och mamma. Vi kollade på "Tjockholmen ala araber". De ett TV program där ca 10 övervikiga araber ska gå ner i vikt och ju mer de går ner i vikt desto mer pengar vinner dom.
Pappa blev väldigt intresserad när han fick se programet och sa "jog ondrar vor man sokär til den her programm?". För man såg verkligen hur pappa ville delta. Han är en präst som är arbetslös och är något rund.
Pappa är dessutom väldigt tävlingsinriktad. Jag minns när pappa och några andra kyrkomedlemmar spelade inne bandy, eller ahh dom andra spelade inne bandy men för hans del vare golf (föör hög klubba). Han var något förvirrad när han kom hem så jag frågade honom varför han va så nere. Då sa han "vi spilade inni bandi idog och jog jorade en mol men alla i min log blivade mikit ariii po mej!". Det visade sig att han hade gjort självmål fast att han inte riktigt förstog det. Det är inte vanligt att syrisk ortodoxa präster idrottar så det är därför pappa är lite efter. Här nedan kan ni se några sporter som pappa kanske kan prova?



 





....Okej, inget som har med fötterna att göra, men basket kanske?






....Eller inte, pappa kanske borde prova konståkning istället?





....Till och med konst åkning kan vara farligt!


....Antar att pappa får hålla sig till innebandyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0