Tack för alla minnen SAAB!


Hej kära trafikfaror!


Idag blev det klart, GM skrotar SAAB och folket i trollhättan är väldigt besvikna för att många blir arbetslösa. Jag är oxxå besviken, inte för att dom lägger ner SAAB utan för att jag är arbetslös, så det blir svårare att få jobb nu! Jag har hämtat lite bilder på olika SAAB modeller och visst blir man besviken när sånna billiga och geniala bilar slutar att tillverkas. Det SAAB blev kända för var att de var först med att ha Turbo i bilen. Det var Sport bilar med andra ord, men nu är de kända för att ha gått i konkurs. Tragiskt men tack för alla minnen!





Här har vi en Gubbe som står med en av SAABs första Turbon....









SAAB bilarna användes av svenska polisen, men alla fortkörare kom undan så då bytte man till Volvo...





SAAB försökte bygga en bra och billig husbil, nu vet ni varför man lägger ner SAAB...


Kommentarer
Postat av: Kristin

hahahaha nu fattar jag det roliga med bilden... det står snut istället för polis HAHAHAHAHA

2010-01-09 @ 22:25:29
URL: http://krestiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0