Syrianer och Glögg....



Hej kära pepparkakor! jag var och handlade med mamma idag, hon kollade omkring och helt plötsligt så ser jag henne ta en glögg flaska och lägga den i kundvagnen....och jag bara "mamma, det där är inte vin?" hon bara "nej jog vit, den er glåäg". Jahapp tänkte jag? Så jag fråga henne typ "vet du hur man fixxar glögg?" hon bara "joo, man virmär det i spiset sen man drikkar det" sen förklara hon att dom hade druckit glögg i skolan. Det är inte vanligt att syrianer dricker glögg, så om du är svensk o läser detta så skulle jag tippa på att du tror att jag är dum i huvvet....vilket kan stämma? men men...Föresten? Bilder och info om Örebro helgen kommer snart, jag väntar på bilderna som togs under helgen :)





Bilden har inget med inlägget att göra....men jag la upp den för att det ska locka läsare! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0