...Arbetslös

Hej kära rikskuponger! Jag har nu varit arbetslös i snart 2 månader, Så jag var hos Socialen, jag va på något möte där en kärring ska berätta om hur man kan gå tillväga om man ska söka jobb m.m. Vi var typ bara blattar där inne och en svensk. Svensken satt i fel sal men de fick han reda på i slutet av mötet. Den där kärringen stog och berätta om CV och personligtbrev. Plötsligt räcker en arab upp sin hand och säger "Jorshiktä mäjj, jog kan inti forstor den sviniska, jog bihovade oan tålk!" (Man ska bara sitta på de där mötet o hålla käft sen ska man fylla i en blankett o gå hem...). Efter att ha hållit käft så delar hon ut blanketter som man ska fylla i. Jag blev klar först och frågade henne vart man ska lämna in blanketten och hon svarade "hej", jag bara "hej, men vart ska man lämna in blanketten?". Hon bara "Hej, Susanne heter jag", sen sa jag "Okej, Hej Susanne! vart lämnar jag in blanketten?". Hon svarar "Hej, de jag som är Susanne!" då svarar jag "Jo jag vet det nu, Hej Susanne! Var lämnar jag in blanketten?!" då svarar hon "Kan jag hjälpa till med något?". Jag orkade inte mer så jag bara "Nä nu river jag av den här blanketten o går hem!" plötsligt säger hon "Nej gör inte det! För den ska du ge till mig!"....Hade bara lust att ta den där bläckpennan jag hade i handen och peta igenom hennes glasögon o in i hennes öga och sen trycka in pennan ännu djupare i hennes öga, sen skulle jag ta foto med henne och ha som profilbild på Facebook!....för övrigt så snöade det idag....

  



Det här är Susan Boyle och inte Susanne, tummarna upp från Susan för jag gav blanketten till rätt person...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0