De Syrianska Spelen




Tjena allihopa! Jag har suttit och funderat på lite saker nu under veckan, Jag vet att det varit OS i sommar och Handikapp OS (Paralympics) slutade för ett tag sen. Så jag satt hemma och hade inget att göra (som vanligt) så jag bestämde mig för att logga in på en syriansk chatt sida (SuryoyoZone). Där såg jag en syriansk flagga. Jag satt och kollade på den flaggan och så tänkte jag "Vad fan har våran flagga (syrianska) med OS att göra?" och då slog det mig. Jag tänkte "Syrianska flaggan har 4 stjärnor där nere, och OS spelas vart 4e år". Örnen på den syrianska flaggan har en eldlåga och den eld lågan presenterar OS facklan. Då kom jag på "De syrianska spelen" eller "Suryoyolympics". Jag kom på en hel del grenar som "Kasta Shahata" (toffel kastning) där den som kastar längst vinner. Sedan kom jag på "Kryck Kastning" och hur jag kom på det var för då Syrianska FC mötte Hammarby IF i svenska cupen och någon från syrianska klacken hade kastat en krycka på en av hammarbys spelare. Kryck kastning ska alltså vara som OS grenen "Spjut Kastning" fast att man kastar en krycka istället. En annan gren som jag kom på var "30 meter Rax" där man dansar rax och den som är snabbast vinner naturligtvis. Jag kom även på en stafett gren som heter "stafett i Kemanja" och det går ut på att en börjar dansa kemanja och man håller alltså en "mazbaha" (en såndär grejj gamla gubbar brukar pilla med) så man dansar till en viss strecka där en annan står så då ska man langa över "Mazbahan" till den andre o han dansar vidare till nästa och sen tills den siste personen i laget är inne i mål så är det klart, detta körs lagvis då? som riktig stafett, fast att man inte har någon stafett pinne utan man har en "Mazbaha" istället. Jag kom på en hel del saker men de blir för mykket att skriva, så jag tar och säger hejdå för tillfället =)




Här ovan kan man se den syrianska flaggan, man kan se 4 stjärnor som alltså visar att det är OS vart 4e år, samt att örnens huvud består av en eld låga som då är "OS facklan"...så de som uppfann de olympiska spelen under antiken kanske var Arameer?...vem vet? =)




Vi syrianer solar en hel del, har jag för mig? för alltid då man säger "tja, vad ska du göra?" till en syrian så är svaret "Ska sola...sj?" så vf inte ha en OS gren i "Solning"? här på bilden ovan har vi Moxxie Shukria som solat klart...P.S notera hennes röda ben! =D


                     



Jag vet att vi Syrianer har stora halskedjor som ger oss nackspärr och hindrar oss från att växa i längden så här har vi ytterligare en OS gren där det gäller att ha på sig det allra fetaste halsbandet tills axlarna går av...här ovan har vi några gubbar från Södertälje som tjuvstartat inför OS säsongen i "de Syrianska Spelen" =P


Kommentarer
Postat av: mariana

hhahahahaha bild nr 2 HAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH ja döööööööör ahahahahahaha sykopaaaaaaaaaaaat hahahaahah

2008-09-24 @ 22:05:31
Postat av: Diana

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAH Suryoyoolympics:P

2008-12-04 @ 20:35:21
URL: http://diikaratas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0