11 September



Tjena allesammans!..Då var det 11 September och det jag minns av dagen "11 September" är att jag gick i 6:an och jag kom hem från skolan och så ser jag pappa titta på TV skärmen med stora ögon och jag tittar på skärmen och ser ett flygplan flyga in i en byggnad. Jag frågade pappa om det var en dålig pilot som flög den där? och då svarade han "Nej min son, det var turister som körde in i den där byggnaden!" och jag bara "vaa? vart fan va piloten då turisterna försökte svänga undan ifrån byggnaden?" så dagen efter så gick jag till min klass kamrat Gabi. På vägen till skolan frågade han mig om jag såg på nyheterna igår. Jag sa att jag såg ett flygplan flyga in i en byggnad där piloten var borta och en turist försökte styra planet ifrån byggnaden. Gabi sa att det var en "Terrorist attack" och då sa jag "nää, det heter "turist" o dessutom så var det inte någon attack utan det var en olycka!" (jag visste inte vad en terrorist var för något?). När vi kom in till klassrummet så såg vi våran lärare sitta helt knäpp tyst. Han börjar med att säga "Godmorgon, idag börjar vi dagen utomhus, vi ska hålla 3 tysta minuter för de som omkom i terror attacken igår eftermiddag". Vi gick ut och tog 3 tysta minuter och efter det så sa jag "ahh...där ser man vad turister kan göra!" och då sa min lärare att det var terrorister som gjorde det, så då sa jag "näähee du! min pappa sa att det var turister som hade kört in i byggnaden!" så lita faan inte på din pappa nästa gång! En annan sak som hände 11 September 2 år efter terror attacken var att Anna lindh blev mördad av den här psykiska jugoslaven, man hittade mordvapnet nånstans, och då kunde man få se att denne jugoslav hade en special tillverkad Kniv (se bild nr.2) man kunde veta att han blev psykad för att han lyssnade på radio och Darins låt "Why does it rain" spelades upp för många gånger så att denna jugoslav fick psykanfall och det orsakade till Anna Lindhs död...så lyssna faan inte på Darin nästa gång! :P

                                                                                                             





                                          

                                                                                                          Det sägs att denna man låg bakom Terror attacken "11 September" 2001.











                                          Här ovan har vi bilden som den psykade jugoslaven mördade Anna Lindh med.


                                                                                                            

Kommentarer
Postat av: Juliana

hahahahah den var bra:D

2008-09-11 @ 22:06:36
URL: http://dalima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0